Sprinkler System Performance

Sprinkler System Performance

Sprinkler System Performance atau Sistem pemercik prestasi yang tidak mencukupi dapat menimbulkan kehidupan dan harta dengan cara yang membahayakan.

Reka bentuk awal dan pemasangan sistem pemercik yang betul adalah salah satu komponen penting dalam mewujudkan strategi perlindungan kebakaran yang boleh dipercayai.

Sistem penyembur automatik yang direka, dipasang dan diselenggara dengan betul mempunyai keupayaan mengawal kebakaran dan mengurangkan kematian, kecederaan dan kerosakan harta benda semasa kebakaran. Walau bagaimanapun sistem pemercik, seperti kebanyakan teknologi, mempunyai batasan dan prestasi penyiram boleh dipengaruhi oleh faktor-faktor yang tidak ada kaitan dengan reka bentuk awal atau pemasangan sistem pemercik.

Untuk memastikan sistem pemercik automatik anda daripada gagal, anda perlu tahu bagaimana untuk mengenal pasti ralat dan mengetahui sebab-sebab prestasi pemercik yang tidak memuaskan.

Kerosakan kebakaran sejarah akan sentiasa ada tangan untuk membentuk metodologi reka bentuk perlindungan kebakaran semasa, kriteria reka bentuk dan strategi pertahanan untuk mencegah kerugian besar dalam kehidupan dan harta benda.

Penyiasatan kehilangan pasca api mendedahkan punca kebakaran dan sebab yang berkaitan dengan kegagalan sistem pemercik. Beberapa punca biasa kegagalan prestasi sistem pemercik tidak berfungsi adalah kegagalan untuk mengendalikan, tidak berkesan untuk mengawal kebakaran dan kegagalan untuk menghadkan kerosakan kepada kehidupan dan harta benda.

Masalah timbul untuk sistem pemercik selepas pemasangan awalnya kerana struktur bangunan berubah lebih masa dan ini mempunyai kesan yang mendalam terhadap keberkesanan sistem pemercik.

Lima sebab utama penurunan pemercik adalah:

Sentiasa lakukan yang terbaik untuk mengekalkan status operasi sistem pemercik anda dengan memastikan ia sentiasa diperiksa, diuji dan diselenggara. Sistem pemercik anda harus sentiasa mengekalkan status operasi 100% .

Untuk sistem pemercik yang paling berkesan, pastikan direka dan dipasang dengan betul untuk bahaya bangunan anda. Sistem pemercik anda perlu bersedia untuk menggunakan air yang mencukupi untuk mengawal bahaya yang melindungi sistem. Kesilapan reka bentuk awal, pemasangan sistem separa, perubahan kepada komoditi semuanya boleh meletakkan strategi keselamatan api anda menjadi bahaya.

Pastikan anda mempunyai pemadam api yang lain untuk membantu sistem pemercik anda mencukupi. Sebagai contoh, anda harus mempunyai pelan keselamatan kebakaran di tempat yang membantu dengan membina penindasan kebakaran di luar yang tidak dapat ditangani penyiram.

Ingin memiliki pemadam api  ? Dapatkan dari pada kami Masma Fire Engineering Banting Selangor . Kami menawarkan pelbagai servis dan pemadam api dengan harga yang berpatututan . 

Pakar pemadam api Banting .

Leave a Reply