You are currently viewing Kepentingan Smoke Detector
Pembekal Smoke Detector Banting, Jenjarom, Sijangkang, Telok Panglima Garang & Klang

Kepentingan Smoke Detector

Apakah itu Smoke Detector ? Smoke Detector merupakan sebuah sensor atau alat yang boleh mengesan adanya gumpalan asap. Smoke detector ini sering digunakan di rumah, premis, bangunan sekolah, dan dalam industri.

Fungsi Smoke Detector adalah untuk mengesan asap dengan cepat jika berlaku nya kebakaran. Smoke Detector membantu mengesan asap lebih awal sebelum berlaku nya kebakaran yang lebih besar. Apabila bunyi alarm tersebut, kita boleh mengambil tindakan pantas dengan menyelamatkan diri ke tempat yang lebih selamat.

Menurut rekod pemantauan 11 Street, terdapat peningkatan sebanyak 60% dalam penjualan smoke detector di seluruh Malaysia. Ini sebenarnya merupakan satu tanda positif bahawa rakyat Malaysia mula mengambil langkah-langkah keselamatan terhadap insiden kebakaran di rumah atau bangunan pejabat.

Bak pepatah Melayu ada mengatakan, “Mencegah lebih baik daripada mengubati”, jadi kita boleh sama-sama mengambil initiatif awal untuk memasang smoke detector di rumah dan premis sebagai langkah awal sebelum berlakunya kejadian yang tidak diingini.

Di bawah ini merupakan smoke detector yang boleh didapati di Masma Fire Engineering. Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi kami di talian 019-200 0643. Terima kasih.

Smoke Detector Banting
Smoke Detector Banting

Leave a Reply