Cara Untuk Memastikan Servis Pemadam Api Anda Yang Terbaik

3 Cara Untuk Memastikan Servis Pemadam Api Anda Yang Terbaik

Servis Alat Pemadam Api
4 Cara Untuk Servis Alat Pemadam Api Yang Terbaik

Memastikan alat pemadam api anda dalam keadaan terbaik adalah penting dalam memastikan premis anda selamat. Alat pemadam api perlu diperiksa dengan kerap dan diselenggara mengikut garis panduan pengilang. Jika ia tidak dikemaskini dan diselenggara dengan betul, ia mungkin tidak berfungsi dengan berkesan seperti yang sepatutnya. Menjaga kebersihan alat pemadam api anda juga mengurangkan risiko pencemaran, perkara ini amat penting pada premis yang menggunakan bahan kimia seperti cat atau pembersih. 

Servis Alat Pemadam Api Anda

Menguji fizikal alat pemadam api anda adalah salah satu cara terbaik untuk memastikan ia berfungsi dengan baik. Pengurus premis memerlukan pekerja melengkapkan beberapa jam latihan penggunaan alat pemadam api setiap tahun. Jika alat pemadam api menunjukkan tanda haus atau kerosakan, ini adalah isyarat penting bahawa ia mungkin tidak berfungsi sebagaimana mestinya. 

Bersihkan Alat Pemadam Api Sedia Ada Anda

Alat pemadam api perlu dibersihkan dengan kerap untuk mengelakkan hakisan dan melindungi mekanisme di dalamnya. Anda tidak perlu membuang setiap satu dan menggosoknya dengan berus, tetapi anda perlu menyingkirkan kotoran lama sebanyak mungkin. Setahun sekali biasanya cukup untuk menyelesaikan kerja, tetapi anda juga boleh memilih untuk mempunyai rutin yang lebih berhati-hati dengan memfokuskan kepada keperluan khusus setiap unit. Alat pemadam api tertentu mungkin hanya perlu dibersihkan dengan kain lembap. Jika anda tidak pasti apa yang perlu dibersihkan, jangan takut untuk meminta bantuan kami di 019-2000643. MASMA Fire Engineering – Your Trusted Fire Contractor.

Tukar Peralatan Lapuk atau Rosak Dengan Segera

Salah satu cara terbaik untuk memastikan alat pemadam api anda berfungsi dengan baik adalah dengan kerap menukar peralatan yang rosak atau mungkin rosak. Pada penghujung hari, matlamatnya adalah untuk memastikan semuanya berfungsi dengan baik. 

Konklusi

Memastikan alat pemadam api anda berfungsi dengan baik adalah bahagian penting dalam mengekalkan premis yang selamat dan dijaga dengan baik. Alat pemadam api perlu diperiksa dengan kerap dan diselenggara mengikut garis panduan pengilang. Jika ia tidak dikemas kini dan diselenggara dengan betul, ia mungkin tidak berfungsi dengan berkesan seperti yang sepatutnya. 

Untuk maklumat lanjut tekan mengenai Latihan Keselamatan tekan link ini ke MASMA Safety atau tekan link ini untuk maklumat lanjut. Hubungi kami di talian 019-2000643. MASMA Fire Engineering – Your Trusted Fire Contractor.

Leave a Reply